Leergang Social & Online

De Leergang Social & Online bestaat uit vijf praktische modules:

  1. Social Media Trends
  2. Branded Content
  3. Visual Storytelling
  4. Bloggen
  5. Helder schrijven voor social en online

Je kunt de gehele leergang volgen, maar elke module staat ook op zichzelf. Elke module beslaat uit één tot enkele dagdelen en kan worden gecombineerd met leren op afstand en online ondersteuning


  • Social Media Trends

Dat je doelgroepen op Facebook zitten, dat hoeven we je niet uit te leggen. Maar hoe zet je Facebook in voor een lokale campagne? En wat kun je nu precies met Snapchat en Pinterest? Weet je welke mogelijkheden LinkedIn allemaal biedt? En hoe zet je al die platforms integraal in, op zo’n manier dat ze de boodschap versterken? Deze en andere vragen komen aan de orde in de training Social Media Trends. In één dagdeel ben je helemaal op de hoogte!


  • Branded Content

Goede content werkt als een magneet op de doelgroep. Een journalistieke aanpak is hiervoor essentieel. Maar hoe creëer je op relevante content waarin je de organisatie op een logische manier verwerkt? Met aantrekkelijke artikelen, foto’s en infographics, uitlegvideo’s of zelfs documentaires? In de training Branded Content leren we je journalistiek denken te combineren met communicatie. We trainen je in contentstrategie en creatief denken in concepten, formules en formats. In het herkennen van actualiteitswaarde en journalistieke relevantie. Om vervolgens de slag te maken naar – het aansturen van – de contentcreatie. In de training laten we je kennismaken met internationale trends en goede voorbeelden op dit gebied en je ontdekt hoe je die toepast in je eigen organisatie.


  • Visual storytelling

Hoe creëer je aantrekkelijke videocontent met je smartphone? Welke beeldformule hanteer je? Maak je gelikte sfeerbeelden of wil je juist een journalistieke aanpak? Hoe zorg je ervoor dat het boeiend blijft om naar te kijken? Met deze training krijg je praktische tips en tricks die je direct kunt toepassen. Met korte oefeningen ontdekken jij en je collega’s hoe je visual storytelling inzet en hoe je krachtige videocontent maakt voor platforms als Snapchat, Instagram, Facebook Live en YouTube en natuurlijk je intranet of website.


  • Bloggen

Blogs kunnen bijdragen aan thought leadership en een enorme impuls geven aan je online exposure en vindbaarheid. Maar waarover wil je het hebben? Hoe schrijf je eigenlijk een goede blog en hoe breng ze verder dan je eigen website? En: hoe krijg je de interne organisatie zover en hoe breng je structuur en regelmaat aan? In deze praktische training ontdek je de kracht van een goede blog en leer je hoe je blogs kunt inzetten in de communicatiemix. Ook leren we je hoe je je blog eenvoudig omschrijft naar een opiniebijdrage voor toonaangevende dagbladen.


  • Helder schrijven voor social en online

Schrijven voor web vereist een andere manier van schrijven: aantrekkelijke koppen, deelbaarheid en vindbaarheid, korte alinea’s en opsommingen. Maar er valt veel meer over te leren. Hoe schrijf je non-lineair? Welke keywords gebruik je in je CMS? Hoe zorg je ervoor dat laaggeletterden begrijpen wat er staat? En hoe werk je bijvoorbeeld met een schrijfwijzer of merktaal? In de training ‘Helder schrijven voor het web’ delen we onze expertise met jou en je collega’s. Op basis van wat voor jouw organisatie nuttig en nodig is stellen we een training op maat voor je samen.

Trainingen Social & Online

Meer weten over deze trainingen? Neem contact op met Maarten Hagg.